پروژه ارشد رابطه بین هوش سازمانی با مدیریت دانش مدیران بیمارستان

پایان نامه
۲۴ آبان
0

پروژه ارشد رابطه بین هوش سازمانی با مدیریت دانش مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

چکیده
هدف از این تحقیق رابطه بین هوش سازمانی با مدیریت دانش مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان بوده است. روش تحقیق از نوع روش توصیفی– همبستگی بوده است. جهت نمونه گیری از بین ۲۵۰ نفر مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان بر اساس جدول مورگان ۱۴۸ به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی آلبرخت و مدیریت دانش دانگی استفاده گردید. پس – ازجمع آوری داده های مورد نیاز، داده ها به دو روش از طریق نرم افزار ۱۹ Spss تجزیه وتحلیل شد. ابتدا برای توصیف دقیق جامعه آماری مورد بررسی از آمار توصیفی، جدول فراوانی،میانگین وانحراف استانداردو درآماراستنباطی، پس ازاستفاده از ازمون کولموگروف اسمیرنف وتاییدغیرنرمال بودن توزیع داده ها از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد:بین هوش سازمانی با مدیریت دانش مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان رابطه وجود داردوفرض اصلی تحقیق تایید گردید. وهمچنین یافته های دیگرپژوهش نشان داد: بین ابعاد هوش سازمانی)تصور استراتژیک، سرنوشت، روحیه، اتحادوتوافق، فشارعملکرد(بامدیریت دانش مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان رابطه وجوددارد. وتنها دربعدکاربرد دانش با مدیریت کاربردانش مدیران بیمارستان های دولتی استان گلستان رابطه ای مشاهده نشدو فرض تحقیق رد گردید.
کلیدواژگان: هوش سازمانی، مدیریت دانش، تصور استراتژیک، سرنوشت، روحیه، اتحاد و توافق، فشار عملکرد، کاربردانش

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول-کلیات تحقیق
۱-۱-مقدمه
۱-۲- بیان مساله
۱-۳-اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۴-۱- هدف کلی
۱-۴-۲- اهداف جزئی
۱-۵- فرضیه های تحقیق
۱-۵-۱- فرضیه اصلی
۱-۵-۲- فرضیه های فرعی
۱-۶- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات
۱-۶-۱- تعاریف نظری متغیرها
۱-۶-۲- تعاریف عملیاتی
۱-۷- مدل مفهومی تحقیق
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲- بررسی مبانی نظری تحقیق
۲-۲-۱- مفاهیم هوش
۲-۲-۲- هوش سازمانی
۲-۲-۲-۱- انواع هوش سازمانی
۲-۲-۲-۲- شاخص های هوش سازمانی
۲-۲-۲- ۳- دلایل استفاده از هوش سازمانی
۲-۲-۲-۳-۱- عصر اطلاعات
۲-۲-۲- ۳-۲- کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها
۲-۲-۲-۴- فرآیند هوش سازمانی در سازمان‌ها و شرکت‌ها
۲-۲-۲-۴-۱- برنامه‌ریزی و هدایت
۲-۲-۲-۴-۲- مرحله اخذ اطلاعات از پایگاه اطلاعاتی
۲-۲-۲-۴-۳- پردازش اطلاعات
۲-۲-۲-۴-۴- آنالیز و تولید اطلاعات
۲-۲-۲-۵- رابطه هوش سازمانی و سلامت سازمانی
۲-۲-۲-۶- مدیریت دانش سازمانی و هوش سازمانی
۲-۲-۲-۷- مدیران اجرایی و هوش سازمانی
۲-۲-۲-۸- دیدگاه های مرتبط با هوش سازمانی
۲-۲-۲-۸-۱- دیدگاه آلبرخت
۲-۲-۲-۸-۲- هوش سازمانی از دیدگاه ماتسودا
۲-۲-۲-۸-۳- هوش سازمانی از دیدگاه ویلیام هلل
۲-۲-۲-۸-۴- هوش سازمانی از دیدگاه مک مستر
۲-۳- مبانی نظری مرتبط با مدیریت دانش
۲-۳-۱- مفهوم مدیریت دانش
۲-۳-۲- راهبردهای مدیریت دانش
۲-۳-۳- اهداف مدیریت دانش
۲-۳-۳-۱- نیاز به حمایت از دانش ضمنی افراد
۲-۳-۳-۲- ضرورت توجه به سیستم‌های سنتی مدیریت دانش
۲-۳-۴- رویکردهای مدیریت دانش
۲-۳-۴-۱- دانش محصول، دانش مشتری و دانش فرآیند
۲-۳-۴-۲- مدیریت دانش فرآیند محور
۲-۳-۴-۳- مدیریت دانش محصول محور
۲-۳-۵- فرایند مدیریت دانش
۲-۳-۶- مؤلفه‌های مدیریت دانش
۲-۳-۷- عناصر مدیریت دانش
۲-۳-۸- مراحل عملیاتی کردن مدیریت دانش در سازمان‌ (مراحل پیاده‌سازی)
۲-۳-۸-۱- آموزش مفاهیم و جلب نظر مدیران
۲-۳-۸-۲- ارزیابی سطح دانش سازمان
۲-۳-۸-۳- تشکیل تیم دانش
۲-۳-۸-۴- تدوین چشم‌انداز دانش
۲-۳-۸-۵- ادامه مستقل واحد مدیریت دانش
۲-۳-۹- عوامل موفقیت مدیریت دانش
۲-۳-۹-۱- تکنولوژی
۲-۳-۹-۲- فرایندها
۲-۳-۹-۳- افراد
۲-۳-۹-۴- تعهد استراتژیکی مستمر
۲-۳-۱۰- عوامل عدم موفقیت مدیریت دانش
۲-۳-۱۱- چالش‌های مدیریت دانش
۲-۳-۱۲- دیدگاه های مرتبط با مدیریت دانش
۲-۳-۱۲-۱- دیدگاه داونپورت و پروساک
۲-۳-۱۲-۲-دیدگاه مشارکتی در یاددهی و یادگیری
۲-۳-۱۲-۳- مدل بینش از اطلاعات به بصیرت و دانایی
۲-۳-۱۲-۴- دیدگاه رانش ضمنی
۲-۳-۱۲-۵- دیدگاه تجزیه دانش
۲-۳-۱۲-۶- مدل مفهومی مدیریت دانش
۲-۳-۱۲-۷- الگوهای استراتژی مدیریت دانش
۲-۳-۱۲-۸- دیدگاه نوناکا و تاکاشی
۲-۳-۱۲-۹- دیدگاه هانسن و همکاران
۲-۳-۱۲-۱۰- دیدگاه بات
۲-۳-۱۲-۱۱- دیدگاه زاک
۲-۳-۱۲-۱۲-دیدگاه بیرلی و چارکرابارتی
۲-۳-۱۲-۱۳- دیدگاه دی پابلوس
۲-۳-۱۲-۱۴- دیدگاه بیرلی و دالی
۲-۳-۱۲-۱۴-دیدگاهکستن
۲-۳-۱۲-۱۵- دیدگاه راه حل دانش
۲-۴- جمع بندی مباحث
۲-۵- پیشینه تحقیق
۲-۵-۱- پیشینه داخلی
۲-۵-۲- پیشینه خارجی
فصل سوم- روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲-روش تحقیق
۳-۳- جامعه آماری
۳-۴-حجم نمونه و روش نمونه گیری
۳-۵-روش گردآوری اطلاعات
۳-۶- ابزار گردآوری اطلاعات
۳-۷- روایی
۳-۸- پایایی
۳-۹- روش تجزیه تحلیل اطلاعات

فصل چهارم-تجزیه وتحلیل داده‌ها
۴-۱- مقدمه
۴-۲- توصیف ویژگی های جمعیت شناختی
۴-۲-۱- توصیف مشخصات فردی
۴-۲-۱-۱- وضعیت جنسیت آزمودنی ها
۴-۲-۱-۲- وضعیت مدرک تحصیلی آزمودنی ها
۴-۲-۱-۳- وضعیت سنی آزمودنی ها
۴-۲-۱-۴- وضعیت تجربه کاری آزمودنی ها
۴-۲-۲- توصیف یافته های مربوط به سوالات پرسشنامه
۴- ۲- ۲-۱- توصیف سوالات پرسشنامه مربوط به هوش سازمانی و مدیریت دانش
۴-۲-۲- توصیف یافته های مربوط به سوالات پرسشنامه هوش سازمانی
۴- ۳- آزمون فرضیه‌های تحقیق
۴- ۳-۱- بررسی وضعیت نرمال بودن مؤلفه های تحت مطالعه توسط آزمون کالموگرف اسمیرنوف
۴-۳ –۲- بررسی فرضیه ها
فصل پنجم -نتیجه گیری و پیشنهاداها
۵-۱- خلاصه
۵-۲- نتایج حاصل ازیافته های پژوهش
۵-۳- بحث و نتیجه گیری
۵-۴- محدودیت‌های تحقیق
۵-۵ – پیشنهادهای مبتنی بر یافته های تحقیق
۵-۶- پیشنهادهایی برای محققین آینده
منابع
ضمائم

برای دریافت فایل لطفا ابتدا از طیق دکمه ی زیر نسبت به پرداخت مبلغ ۳۵۰۰۰ تومان اقدام فرمایید تا لینک مستقیم دانلود به شما نمایش داده شود.

فرمت:docx و قابل ویرایش

آماده چاپ: بله

تعداد صفحات:۱۲۲

حجم: ۱٫۳ مگابایت

قیمت:۳۵۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code