افزایش نفوذ تبلیغات به ذائقه‌ها با فناوری چهره‌خوانی

۲۷ بهمن
0

یک پروژه تبلیغاتی در انگلیس به تازگی برای سنجش واکنش انسان‌ها به تبلیغات آغاز به کار کرده که می‌تواند نمایشگر آینده این حوزه باشد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، فناوری اسکن چهره شرکت CrowdEmotion به بررسی واکنش آگاهانه و ناخودآگاه افراد در برابر تبلیغات بازرگانی رداخته است.

مجریان این تحقیق از ۵۰۰۰ نفر خواستند تا تبلیغات را مشاهده کنند و حین این کار، چند دوربین از واکنش آن‌ها بصورت بلادرنگ تصویربرداری می‌کرد.

داده‌های بدست آمده از دوربین‌ها از طریق یک الگوریتم خاص برای بررسی حرکات چهره و احساسات در شش گروه ناراحتی،‌ سردرگمی، شادی، ترس، رد و تعجب پردازش شد.

نتایج بدست آمده از حالات شرکت‌کنندگان، حداقل بطور ناخودآگاه، نشان داد زمانی که محتویات تبلیغاتی به وضوح مشخص شده بودند، واکنش مثبت آن‌ها تا ۱۴ درصد افزایش می‌یافت.

در آزمایشی جداگانه، شرکت BBC Worldwide برای نصب دوربین در خانه‌های ۲۰۰ نفر در انگلستان مجوز گرفت و از آن‌ها در خواست کرد تا برنامه‌های تلویزیونی متفاوتی را تماشا کنند. آزمایشات مشابه دیگری در روسیه و استرالیا انجام شد.

این کارآزمایی باعث ایجاد نگرانی‌هایی درمورد استفاده از فناوری وب‌کم در جاسوسی از خانه‌های مردم و ارزیابی نحوه پشتکار آن‌ها در تماشای برنامه‌ها شد. اما این شرکت بر این باور است که کدگشایی چهره به آنها کمک خواهد کرد تا با دستیابی به درک بهتری از ذائقه مخاطبان، بهتر به آن‌ها خدمت کند. به جای ساخت برنامه‌های جدید برای مطابقت با نتایج این آزمایش، یافته‌ها برای هدایت بینندگان به برنامه‌های مورد علاقه آن‌ها که از طریق واکنش‌های آگاهانه و ناخودآگاهشان شناسایی شده‌اند، استفاده خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code